Algemene voorwaarden
Artikel 1 - Definities
1. Nashwa: Nashwa, gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 91981972.
2. Klant: degene met wie Nashwa een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Nashwa en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Nashwa.
2. Nashwa en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Nashwa en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
4. Het accepteren van aanbiedingen of het plaatsen van bestellingen op de internetsite van Nashwa betekent dat de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden wordt aanvaard.
5. Wijzigingen ten opzichte van de aangegane Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig, indien en vanaf het moment dat zij schriftelijk zijn bevestigd door Nashwa. Mondelinge afspraken of toezeggingen van Nashwa zijn slechts bindend nadat deze schriftelijk zijn bevestigd door Nashwa.
6. Indien en voor zover enige bepaling van de Algemene Voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht blijven.
7. Nashwa zal zich inspannen de Overeenkomst zorgvuldig en naar behoren uit te voeren, overeenkomstig de met de klant schriftelijk vastgelegde afspraken.
8. Kennelijke (schrijf)fouten en vergissingen op de internetsite en/of in de bevestigingse-mail binden Nashwa niet.
9. Klant zal wijzigingen van adres- en andere persoonsgegevens, uiterlijk veertien (14) dagen voor ingang van de betreffende wijziging melden aan Nashwa.nl. Alle gevolgen die voortvloeien uit niet tijdige melding van (adres)wijzigingen, komen geheel voor rekening en risico van de klant.
Artikel 3 - Prijzen
1. Nashwa hanteert prijzen in euro's, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Nashwa mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Nashwa niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
5. Alle aanbiedingen van Nashwa, alsmede de door Nashwa opgegeven prijzen, vergoedingen en termijnen, zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
6. De klant garandeert dat de door hem of haar in de aanvraag aan Nashwa opgegeven informatie juist en volledig is.
7. Alle prijzen en tarieven genoemd op de internetsite en mailings van Nashwa zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen, programmeer- en typefouten.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1. Tenzij anders overeengekomen, vindt betaling aan Nashwa van de verschuldigde prijs door de klant plaats door middel van een betaling per online betalingsopdracht. Nashwa kan de betalingsvoorwaarden wijzigen indien Nashwa van mening is dat de financiële positie of het betalingsgedrag van de klant of de aard van de relatie met de klant hiertoe aanleiding geven.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Nashwa het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. Nashwa maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Nashwa, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
1. Nadat de klant de bestelde producten heeft ontvangen, kan hij gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen na de ontvangst van de producten, de onderliggende overeenkomst met Nashwa, zonder opgave van redenen, herroepen.
2. Deze termijn gaat in op de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit neemt.
3. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
• het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met onverbroken verzegeling
• het product is nog niet gebruikt
4. De klant is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in het vorige lid.
5. Indien de klant wenst te retourneren, zijn de kosten voor de klant en draagt hij zelf de volledige verantwoordelijkheid.
6. Nashwa behoudt het recht om slechts de restwaarde geretourneerde producten te vergoeden wanneer de producten op risico van of door de schuld van de klant zijn beschadigd of anderszins een waardevermindering hebben ondergaan die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan wat nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
7. Producten waarvan de verzegeling is verbroken mogen om redenen van gezondheidsbescherming en hygiëne niet teruggezonden worden.
Artikel 8 - Retentierecht
1. Nashwa kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Nashwa heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Nashwa.
3. Nashwa is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 9 - Eigendomsvoorbehoud
1. Nashwa blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Nashwa met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan Nashwa gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Nashwa gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Nashwa van de Klant schadevergoeding en gederfde winst eisen.
Artikel 10 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Nashwa, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Nashwa zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Nashwa kan tegenwerpen.
Artikel 11 - Levertijd
1. De levertijden van Nashwa zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Nashwa.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Nashwa later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Nashwa niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Nashwa iets anders hebben afgesproken.
Artikel 12 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 13 - Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Nashwa schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Nashwa niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Nashwa. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Nashwa niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 15 - Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 16 - Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie geldt niet indien:
- De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 17 - Ruilen
1. De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
•ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
• het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met onverbroken verzegeling
• het product is nog niet gebruikt
2. Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
Artikel 18 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Nashwa tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Nashwa geleverde producten en/of diensten.
Artikel 19 - Klachten
1. De Klant moet een door Nashwa geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Nashwa daarvan op de hoogte te stellen binnen 14 dagen na het ontvangen van het product.
3. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Nashwa hierop gepast kan reageren.
4. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Nashwa.
5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Nashwa andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 20 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Nashwa.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Nashwa ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 21 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Nashwa een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid Nashwa
1. Nashwa is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Nashwa aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Nashwa is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Nashwa aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 23 - Vervaltermijn
1. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Nashwa daarvan op de hoogte te stellen binnen 14 dagen na het ontvangen van het product.
Artikel 24 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Nashwa toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Nashwa nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Nashwa in verzuim is.
3. Nashwa mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Nashwa kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 25 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Nashwa door de Klant niet aan Nashwa kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Nashwa 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Nashwa kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Nashwa de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Nashwa hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Nashwa hiervan voordeel heeft.
Artikel 26 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Nashwa de overeenkomst aanpassen.
Artikel 27 - Wijziging algemene voorwaarden
1. Nashwa mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Nashwa altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Nashwa zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 28 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Nashwa aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Nashwa.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 29 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Nashwa bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 30 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Nashwa is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Nashwa is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Nashwa, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 december 2023.
Nashwa
Vlakkerweg 7, 1033AR
Amsterdam, Nederland
contact@nashwa.nl
KVK: 91981972